Připravili jsme pro vás přehled nejčastějších dotazů, se kterými se setkáváme v souvislosti s používáním hodinek Garmin od našich zákazníků.
- Je u hodinek Garmin možnost volání?
- Funguje telefonování bez připojení k mobilnímu telefonu?
- Mohu s hodinkami plavat nebo se s nimi sprchovat?
- Dokážou hodinky Garmin měřit tlak?
- Které hodinky umí měřit EKG?
- Měří hodinky Garmin hladinu cukru?
- Jak nahrát do zařízení vlastní hudební soubory?
- Jaký je rozdíl mezi modely Garmin Fenix 8 47 mm AMOLED a Forerunner 970?
- Rozdíl mezi transflektivním (MIP) a AMOLED displejem?
- Je možné hodinky používat bez přihlášení k účtu Garmin Connect?
- Které modely hodinek mají mapy, turn-by-turn navigaci a trasové funkce?
- Jak nastavit trasu po jednotlivých bodech?
- Proč mně nejde uplatnit slevový kód na většinu produktů Garmin?
- Máte hodinky z české distribuce?
- Co když se hodinky pokazí – jak probíhá následná reklamace?
- Jak fungují pozáruční opravy?
Je u hodinek Garmin možnost volání? O kterých modelech se bavíme?
Ano, funkce telefonování je u Garminu dostupná pouze u modelů, které mají vestavěný mikrofon a reproduktor a musí být spárované s telefonem přes Bluetooth. Modely, které podporují telefonování z hodinek Garmin:
- Fenix 8
- Forerunner 970
- Forerunner 570
- Quatix 8
- Tactix 8
- Venu X1
- Venu 2 Plus
- Venu 3
- D2 Air X10
Funguje telefonování bez připojení k mobilnímu telefonu?
Garmin v tuto chvíli nenabízí hodinky s funkcí eSIM pro uskutečnění hovorů bez přítomnosti mobilního telefonu. Ale určitě se brzy dočkáme pokroku a i Garmin začne tuto funkčnost podporovat.
Edit: od 3.9.2025 byly představeny hodinky Fenix 8 PRO, které podporují komunikaci přes LTE nebo přes satelit. Více o této funkčnosti se dočtete v článku.
Volání z hodinek Venu X1
Mohu s hodinkami plavat nebo se s nimi sprchovat?
Ano, většina Garmin hodinek je vhodná pro plavání i sprchování.
Důležité upozornění! Sprchováním není myšlena osobní hygiena, mýdlo, šampon nebo jiné odmašťovací prostředky mohou vysušovat těsnění a časem může dojít k průniku vlhkosti do hodinek. Po koupání v mořské vodě doporučujeme Garmin hodinky opláchnout sladkou vodou, aby se předešlo korozi. Při plavání v jakékoli nečisté vodě dávejte pozor na tlačítka, která mohou být následně zanesená a časem nefunkční. Hodinky nepoužívejte v sauně nebo páře. Vysoké teploty spjaty s vlhkostí můžou poškodit vaše zařízení.
Pánské prémiové hodinky Garmin Fenix 8
Dokážou hodinky Garmin měřit tlak?
Hodinky Garmin nedokážou měřit krevní tlak standardním způsobem jako tlakoměr. Garmin však nabízí ve svém sortimentu i chytrý tlakoměr Index™ BPM, který si můžete propojit se svou aplikací Garmin Connect a mít tak vaše statistiky na jednom místě.
Které hodinky umí měřit EKG?
Aplikace Garmin EKG je dostupná pouze na vybraných hodinkách Garmin s nejnovější verzí softwaru. Pro aktivaci EKG je zapotřebí provést prvotní aktivaci v aplikaci Garmin Connect na telefonu. Podpora EKG se může lišit v závislosti na regionálních schváleních. Návod: Jak zapnout na hodinkách EKG.
Podporované zařízení:
- D2 Mach 1 Pro
- Enduro 3
- Epix Pro (Gen 2)
- Fenix 7 Pro
- Fenix 8
- Forerunner 970
- Quatix 7Pro
- Quatix 8
- Tactix 7 AMOLED
- Tactix 8
- Venu 2 Plus
- Venu 3
Měří hodinky Garmin hladinu cukru?
Ne, Garmin hodinky neumí samostatně měřit hladinu cukru (glukózu) v krvi. Ale se senzorem Dexcom si můžete stáhnout v Connect IQ aplikaci, díky které pak můžete přímo na hodinkách sledovat hladinu glukózy, trend jejího vývoje a její historii za poslední 3 hodiny přímo na displeji.
Jak nahrát do zařízení vlastní hudební soubory?
Za pomocí přibaleného USB kabelu připojte hodinky k počítači. V počítači klikněte na ikonku průzkumníka souborů, následně tento počítač, kde zvolíte vaše zařízení Poté se vám objeví složka Music do které nahrajete vlastní hudební soubory. Podporované formáty např. .mp3 nebo .m4a Podrobný návod najdete zde. V případě, že se vám nechce stahovat hudbu do hodinek, můžete využít streamovací služby. Využívat můžete tyto aplikace: Spotify, Amazon Music, Deezer a YouTube Music.

Měření EKG hodinkami Garmin
Jaký je rozdíl mezi modely Garmin Fenix 8 47 mm AMOLED a Forerunner 970?
Forerunner 970, jak název uvádí, jsou více zaměřené pro běžce a triatlonisty. Nabízí detailnější metriky ohledně běhu (např. metriky běžecké tolerance a ekonomiky běhu). Zároveň disponují jasnějším AMOLED displejem. Jejich váha činí pouhých 56 gramů (pouzdro je složeno z plastového těla a titanové lunety).
Fenix 8 jsou outdoorové hodinky. Nabízí detailnější golfové funkce a možnost potápění do hloubky 40 metrů. Zároveň disponují delší výdrží baterie při zapnutém GPS záznamu. Jejich váha činí 73 gramů, z důvodu materiálového provedení pouzdra (titan, plast).
Rozdíl mezi transflektivním (MIP) a AMOLED displejem?
MIP (transflektivní) displej dominuje díky nepřetržitému provozu displeje s nízkou spotřebou baterie. Výborná čitelnost na přímém slunci s možností solárního dobíjení. Léty ověřená kvalita a funkčnost displeje, testovaná i v extrémních podmínkách. Slabší barvy a kontrast.
AMOLED displeji kralují výrazné barvy, vysoký kontrast, ale horší čitelnost na přímém slunci Nižší výdrž na baterii, při zapnutém Always On, jehož výdrž bývá až poloviční.
Zajímá vás podrobnější porovnání a fotky AMOLED vs MID displej? Podívejte se na náš článek zde.

Porovnání displeje na hodinkách Epix Gen2 a Fenix 7
Je možné hodinky používat bez přihlášení k účtu Garmin Connect?
Ano, hodinky Garmin je možné používat bez přihlášení k účtu Garmin Connect, ale s omezenými funkcemi a bez zálohování dat. Základní funkce jako sledování času nebo sportovní aktivity na hodinkách fungují i off-line, ale pro synchronizaci a detailní analýzu aktivit, zobrazování notifikací z telefonu a dalších funkcí je zapotřebí připojení k účtu prostřednictvím aplikace Garmin Connect.
Které modely hodinek mají mapy, turn-by-turn navigaci a trasové funkce?
Hodinky Garmin s mapami, turn-by-turn navigací a trasovými funkcemi zahrnují řady u kterých jsou přiloženy topografické mapy celé České republiky. Jedná se o řady:
- D2 Mach 1 Pro
- Descent G2
- Descent Mk3/Mk3i
- Enduro 2
- Enduro 3
- Epix (Gen 2)
- Fenix E
- Fenix 7
- Fenix 8
- Forerunner 955/965/970
- Marq (Gen 2)
- Quatix 7 Pro
- Quatix 8
- Tactix 7
- Tactix 8
- Venu X1
Nově za pomocí aplikace Google maps mají funkčnost turn-by-turn i tyto modely. Vztahuje se pouze pro uživatele mobilních telefonů s operačním systémem Android.
- Forerunner 165/265/570
- Approach® S50
- Approach® S70
- Venu 3
- Vivoactive 5
- Vivoactive 6

Jak nastavit trasu po jednotlivých bodech?
Otevřete aplikaci Garmin Connect na mobilním telefonu, přejděte do menu a následně sekce Trénink a plánování. Zvolíte si Trasy. Klikněte na tlačítko Vytvořit trasu, zde si zvolíte, typ trasy. Zobrazí se vám dvě možnosti, jak chcete trasu vytvořit: Vlastní nebo Automaticky (vyberete si jen výchozí bod a Garmin vám sám vybere nejvhodnější trasu). V případě zvolené Vlastní trasy na mapě manuálně naklikáte body své trasy. Na závěr si trasu uložíte a pojmenujte. Pro odeslání trasy do svých hodinek, je zapotřebí být připojený k mobilnímu telefonu za pomocí Bluetooth.
Podrobný návod, jak do hodinek nahrát trasu pomocí aplikace mapy.cz najdete zde.
Proč mně nejde uplatnit slevový kód na většinu produktů Garmin?
Slevový kód je možné uplatnit na veškeré zboží, které není vyznačeno ikonkou “Výhodné“ a „Akce“. Takto označené zboží už nelze více zlevnit. Ale garantujeme vám servis v podobě technické podpory při nastavení nebo potížích, ať už osobně na prodejně nebo telefonicky. Samozřejmostí je i záruční servis.
Máte hodinky z české distribuce?
Ano, jsme autorizovaným prodejcem značky Garmin pro Českou republiku. Informaci si můžete ověřit na stránce distributora: https://www.garmin.com/cs-CZ/dealerlocator
Na co si dát pozor u zboží mimo českou distribuci? Rozhodně jazyková podpora a lokalizace. Problém při záruční reklamaci- reklamační řízení se může prodloužit skrz odesílání do zahraničí. Nastavený software a funkce- můžou být ovlivněny lokalizační funkce, platební služby nebo aktualizace.

Pánský a dámský model hodinek Garmin Fenix 8
Co když se hodinky pokazí – jak probíhá následná reklamace?
Při reklamaci máte dvě možnosti uplatnění:
1) Osobně na prodejně: Při osobní návštěvě s vámi zkusíme problém vyřešit. Pokud však problém přetrvává, tak společně sepíšeme reklamační protokol a zařízení následující den odesíláme na reklamaci do autorizovaného servisu značky Garmin.
2) Odeslání za pomocí kurýrní služby: Na našich stránkách je zapotřebí vyplnit reklamační protokol
Zboží důkladně zabalte a odešlete k nám na prodejnu (adresa: Helvetia hodinky a šperky, Horní náměstí 1, 779 00 Olomouc). Po přijetí zásilky vám na e-mail pošleme potvrzení o příjmu zařízení a následující den odesíláme na reklamaci do autorizovaného servisu značky Garmin. Jakmile zboží ze servisu dorazí budeme vás telefonicky kontaktovat. Snažíme se všechny reklamace řešit neprodleně a zbytečně neprotahovat termín vyřízení, zpravidla je za 14 dnů vše vyřízeno, v komplikovanějších případech však do 30 dnů.
Pokud si nebudete jistí s postupem, můžete nás kontaktovat na telefonním čísle +420 603 200 307 nebo e-mailem info@helvetia-hodinky.cz
Jak fungují pozáruční opravy Garmin?
U pozáručního servisu jsme schopni zákazníkovi vyjít maximálně vstříc formou odborného poradenství, vyčištění nabíjecích kontaktů, vyčištění titanového tahu, výměnou řemínku nebo nalepením ochranné fólie na displej. Opravy na hodinkách nevykonáváme. Každá činnost vyžaduje svého specialistu a toto přenecháme odborníkům. V případě softwarových nebo mechanických závad na zařízení vám doporučíme se obrátit na servis Garmin.cz, kontakty a instrukce vám zajistíme. Pozáruční servis bohužel nemůžeme zprostředkovat, česká podpora Garmin vždy řeší pozáruční servis napřímo se zákazníkem.


