Historie značky Montblanc

Vše se začalo roku 1906 v Hamburku, kdy se inženýr z Berlína August Eberstein pustil do výroby jednoduchých plnicích per. Zanedlouho se k němu připojil místní bankéř Alfred Nehemias, který strávil mnoho let v Anglii a do firmy nepřinesl jenom peníze, ale pomohl jí dostat se za hranice.

Netrvalo dlouho a expandující firma přibrala podnikatele Johannese Voße a bankéře Maxe Kocha, kteří do firmy přinesli tehdy tolik potřebný kapitál. S příchodem Johannese Voße a Maxe Kocha změnila firma svůj název na Simplo Filler Pen Co. Název, ze kterého mělo být všem jasné, že firma vyrábí jednoduchá a funkční plnicí pera.

Zrození loga

1_H8GXFfBIjm2fK9ZEal6bbg

Než firma začala používat svou ikonickou šesticípou hvězdičku v roce 1915, skvěla se na konci pera jen červená, resp. bílá polokoule. První pero s názvem Montblanc a s poznávacím znamením — s bílou kupolí na konci — prodávalo Simplo již v roce 1910, a bylo tedy na snadě zaregistrovat si bílou sněhovou “čepici” jako ochrannou známku.

Bílý vršek hory v podobě bílého konce pera však nešel jako ochranná známka na německých úřadech zaregistrovat. Oficiální vyjádření? Bílá polokoule není dost specifická, a pokud si ji chtějí zaregistrovat, musí ji přepracovat. Bílá zůstala, ale kruh se změnil na šesticípou hvězdu podle šesti údolí pod nejvyšším vrcholem Alp.

Tučná předválečná léta

Firma díky spolehlivým a perfektně zpracovaným perům — především řadě Meisterstück— rychle expandovala. V roce 1919 se pera s bílou hvězdičkou prodávala v Berlíně, Lipsku, Hanoveru a Brémách. Do roku 1935 pak už i ve všech tehdy významných světových městech, jakými byly např. Paříž, Londýn, Miláno nebo New York.

Cesta dolů a zase zpět na výsluní

Po druhé světové válce však přišla pro plnicí pera rána v podobě levných kuličkových per, která dostala i ostatní výrobce pod tlak. Na konci 70. let tak do Montblancu vstoupila jako většinový vlastník společnost Dunhill, která celou společnost v roce 1985 kompletně ovládla.

Mezitím však začala plnicí pera — stejně jako mechanické hodinky — zažívat renesanci a hvězda společnosti začala opět stoupat vzhůru, protože málokdo měl tolik zkušeností s výrobou luxusních plnicích per jako Montblanc.

V roce 1993 se pak holding Dunhill spojil s firmou Cartier do skupiny Vendôme, kterou později převzal švýcarský luxusní koncern Richemont, do kterého patří taková jména jako IWC, Van Cleef & Arpels, Piaget a další.

1_3fQy7FGPx7QooQ7L3iiukg

Rozšiřování portfolia

Od poloviny 90. let začal Montblanc nabízet i další produkty s bílou šesticípou hvězdičkou. Dámské a pánské kožené výrobky jako např. opasky a aktovky byly uvedeny na trh v roce 1995. Prsteny, manžetové knoflíčky a další šperky byly na trh představeny o rok později.

Následujícího roku začal také Montblanc vyrábět ve Švýcarském městě Le Locle luxusní hodinky. Po roce 2000 pak do porfolia přibyly ještě další dvě položky — brýle a parfémy.